Vi söker fler spelare till våra lag. Vill du spela med oss i Telge SIBK? Anmäl dig via länken.
DJ/JAS

Nya overaller - Stort tack till våra Sponsorer

Nya overallerna har nu delats ut till allas glädje.

Vi tackar våra sponsorer som gjort detta möjligt så stort tack till:

TC Företagen

RT Gustavsson

Intersport i Moraberg

Hero of the talk som är ny samarbetspartner till laget.

Hero of the talk på våra nya overaller

Vänerns Pärla Cup 2019
Glada tjejer framför Vänern

Match mot Trosa
Tjejerna kämpade väl och Emma i målet fick tuffaste motståndet men utvald till lagets kämpe efter matchen.

Nya träningströjor
Glada miner efter rolig och peppande träning
Laget fick ikväll en ny träningströja, så fin att den skulle kunna passa som matchtröja för att representera vår fina klubb.
Tack TC Företagen för sponsring av Zone Toolbag

Sammandrag Flickor Grön A i Katrineholm 14/1 2017

Maskotar för Telge SIBK
Tjejerna fick den stora äran att vara maskotar för Telges damer i Västergård Arena när vi mötte Falun. I andra period pausen fick vi visa upp oss för publiken vad vi lärt oss.
Matchen då? Slutade tyvärr lika efter att Falun kvitterat med endast 4 sekunder kvar av matchen.
Sammandrag i Nyköping
Den 24:e januari hade vi sammandrag i Nyköping :)
Vi hade en riktigt rolig dag där tjejerna fick kämpa och lära sig mycket. Dom var så duktiga och mot slutet släppte nervositeten lite och vi vågade gå på motståndarna ordentligt och vinna bollen från dom. Härligt att se.
Lite bilder från tjejernas första sammandrag!
Riktigt roligt, lärorikt och spännande. Tjejerna var grymma! Många leenden och lite jäklarenamma :)

Känns toppen att prova på vad det är vi tränar för och ännu bättre att dom gillade det! Nu längtar vi till nästa sammandrag i Nyköping den 24 januari!