Inför Telge IBS - Katrineholm IBF: Matchens profil
2016-11-07 15:06
Den fina bortasviten som herrlaget jobbat på bröts tyvärr i förra omgången mot Farsta i en jämn och händelserik match som till slut resulterade i en förlust med 8-6. Efter en spelledig helg på grund av landslagsuppehåll så är det dags att köra igång serien igen med en veckomatch mot det andra Södermanlands laget i serien Katrineholms IBF på Tisdag 8/11 kl 20:00. Katrineholm återfinns i tabellen på plats 10 medans vi befinner oss på en sjundeplats inför den här omgången så räkna med en jämn och spännande tillställning. Inför matchen så lyssnar vi med #9 David Larsen om hans syn på matchen och ber honom bland annat ta ut en drömfemma från sina dryga två decennium i föreningen.

Namn: David Larsen

Nummer: 9

Ålder: 27

Position: Forward

Tidigare klubbar: Telge SIBK

Antal matcher i A-laget: 123

Antal poäng i A-laget: 55

Tjena David! Det blev förlust mot Farsta IBK i förra omgången efter en tät och händelserik match, tankar och känslor efter den matchen?

- Det står och väger inför sista och vi går in och gör det bra första tio i tredje perioden. Vi går upp till en tvåmålsledning och allt kändes under kontroll och vi dödar av ett gäng utvisningar. Sedan får de tre slumpmål som vänder matchen vilket gjorde det efter matchen kändes väldigt snopet och tomt. Vi borde ha vunnit den matchen det var känslan.

Någon som du tycker imponerat lite extra under säsongsinledningen som du vill lyfta fram inför matchen mot Katrineholm på Tisdag?

- Jag tycker att #19 Sebastian Högback har sett bra ut är väldigt lugn och spelar väldigt moget för sin ålder. Han har utvecklats mycket sedan förra året. Sedan tycker jag man kan lyfta fram #11 Thomas Prim som ser evigt ung ut och har varit ett värdefullt tillskott för laget i år.

På Tisdag väntar Katrineholms IBF på hemmaplan som är nykomlingar i serien men ett lag som vi förr om åren stött på en del gånger i Division 2, vad tror du om matchen och vad vet du om Katrineholm?

- Det känns ruggigt skönt med en vardagsmatch mot Katrineholm efter alla gånger man åkt ner dit på en Onsdag och liknande. Sen så tror jag att om vi gör vårt så kommer vi vinna matchen men det gäller att vi är med från start. I övrigt hart jag inte så bra koll på Katrineholm vet egentligen ingenting om dem.

Om du skulle beskriva dig själv som spelare vad skulle du säga är dina starka repektive svaga sidor?

- Man har ju fått ändra spelstil de senaste åren och nuförtiden ligger de starka sidorna mest i att göra plats för medspelarna samt att parkera framför mål och gräva in en och en annan boll. På den svaga sidan är det svårt att säga nåt specifikt man kan säkert bli bättre på det mesta.

Herrlaget har nyss dragit igång mustaschkampen vilket lett till en del nya utseenden i laget, vem tycker du har lyckats bäst med mustaschen hittills och hur går det med din egna mustasch?

- Med den egna går det bra efter förutsättningarna om man står inom en meter så är jag bra med i matchen så att säga. När det gäller den bästa mustaschen är den nog hugget som stucket mellan backparet i andrakedjan #22 Matias Karkulahti och #8 Marcus Lundberg.

Du har tre veckor i rad blivit påhoppad av de andra spelarna  och ledarna i laget med olika anklagelser det har sagts du är både slarvigast, snålast och har ett oskönt jobb håller du med om detta eller har du något att säga till ditt försvar?

- Ja vad ska man säga man får helt enkelt försvara sig, det är taggarna utåt och håller inte alls med om detta. Man vill ju inte nämna några namn egentligen men finns en del andra som är ganska slarviga som till exempel #23 Calle Vingnäs och #22 Matias Karkulahti är ganska snål han också så det finns några andra som förtjänar att nämnas i det här sammanhanget. Till #29 Pelle Hansson vill jag bara säga att man är inte så kaxig när man behöver min hjälpfrån mitt jobb så han borde spara numret.

Du är den spelare med överlägset flest säsonger i Telge SIBK och spelade i föreningen redan innan några av de yngsta i laget var födda. Därför tänkte vi om du kunde ta ut en drömfemma från alla dessa år från både A-lags sammanhang som ungdomslag?

- Målvakt: Peter Tammi (A-laget)- Skön personlighet som kanske inte alltid var den vassaste i målet men en person som alla vill ha i ett lag.

Back: Daniel Jönsson (A-laget, junior)- En spelare som inte var så taktisk av sig men kompenserade det med mycket vilja. Sammanfatts bäst med orden mycket slag och mycket snack.

Back: Roland Fränzel (Telge SIBK U-H5)- Gjorde som ung några matcher i vårat H5-lag som var en blandning av unga juniorer och äldre gubbar. Gjorde då några matcher med våran nutida sportchef och man visste alltid var man hade han längst bak i banan som ankare.

Forward: Johan Talvio (A-laget, junior)- Har jag spelat med väldigt länge och trots lite utflykter så kommer han alltid tillbaka till Telge.

Center: Magnus Lindberg (A-laget)- Hade de sjukaste vaderna, det räcker så.

Forward: Johan "Maskin" Karlsson (A-lag)- Hade i sin tur det sjukaste sexapcket någonsin och det räcker gott för att ta sig in i den här kedjan.

Perfekt då ska vi avsluta med frågan som våran materialförvaltare Ronney Hägg skickade vidare från förra veckans intervju, han undrar då vilka tre saker du skulle ta med dig till en öde ö?

- Då skulle jag ta med solfaktor för det lär behövas. Sen skulle jag ta med någon form av insektsspray eller myggstift för att hålla insekterna borta. Slutligen skulle jag ta med Ronney så han håller ordning på saker och ting och ser till att jag inte tappar bort någon av de andra två grejerna.

Då tackar vi #9 David Larsen för den här pratstunden och hoppas att vi får se mycket folk på läktaren när herrlaget tar emot Katrineholms IBF i Västergård Arena på Tisdag 8/11 kl 20:00. Till denna match har vi gjort en kampanj som göra att du kan betala 50:- för inträde två personer om du tar med dig en kompis till matchen så passa på och ta er upp till Västergård Arena till denna match.