Målvakter

Sommarträning för målvakterna.
2015-06-15 21:44
Under sommaren kommer vi från och med idag kunna träna varje måndag fram tills den 27:e juli. Tiden som gäller är 18.00 - ca 19.30 i Wasahallen.

Upplägget vi kör efter är att vi ägnar en dryg timme åt teknikträning och den sista halvtimmen spenderas på målvaktsrelaterad fysträning.

Så nu bygger vi vidare på det hårda jobb som det här gänget gjort under säsongen och kommer grymt bra förberedda in i säsongen 2015/16!

De som tränar just nu är föreningens äldre ungdomsmålvakter, men planen för framtiden är att ta fram liknande träningsmöjligheter för klubbens yngsta målvakter, så att dessa får en bred grund att stå på och bygga vidare från!

// Tobias Borg, målvaktstränare Telge SIBK