Domare

Från Sörmlands Innebandyförbund sep 2017
2017-09-05 14:43

Idag har vi gått ut med 4 föreningsdomarutbildningar. Katrineholm 14/9, Eskilstuna 26/9, Nyköping 28/9 och Nyköping 4/10. Nytt för i år att man anmäler sig i IBIS. Sen får föreningsdomarna ett konto som alla andra domare efter avslutad utbildning och ni föreningar kommer att kunna lägga in dom i IBIS vid sammandragen.

Behöver vi ett uppsamlingsheat efter dessa så tittar vi så klart på det. Var vänliga att sprid detta bland era ungdomar som är 15 och äldre . Vill man döma och är 14 år så kan dispens medges om förälder eller annan vuxen lovar att närvara när dom dömer.

Precis som förra året så är det ni som förening som ansvarar för att det finns domare till sammandragen.

Med vänlig hälsning,

Jan Berg