H1 tog hem segern i Floorball Classic
2014-09-03 19:51
Segervrålet efter matchen!
"Det är bara att sätta dit den". Det sa Daniel Hernandez till sina lagkamrater innan han skulle slå den sista straffen.
Daniel sätter straffen och vilt jubel utbröt från lagkamraterna och den stora klacken på fyra personer.

Killarna börjar turneringen med att spela oavgjort mot Lillån i fredags.  Den matchen ledde vi hela tiden men Lillån  lyckades med att få in ett mål med sex man mot våra fem.

Esa konstaterade efter matchen att det ser bra ut... så här i efterhand kan jag konstatera att Esa hade på känn att detta kan räcka långt.
Vi får inte glömma att Lillån spelade i allsvenskan förra året.

Vår trupp bestod av:
- Adam Blomberg i mål. Det var världsklass på honom.
- Andreas Fränzel en stabil back med  sinne för grymt  avslut på mål.
- Alexander Lundström en back som levererar passningar till våra måltjuvar men som även tog avslut själv mot mål
- David Larsen (back, spelade endast första matchen mot Lillån. tyvärr upptagen med annat resten av turneringen. Slet som den för att hindra motståndarna från att göra mål).
- Kalle Vingnäs (forward, Spelade endast mot Lillån, tyvärr upptagen av annat resten av turneringen). Som vanligt är han överallt på plan. En spelare med en otrolig arbetskapacitet som sliter oförtrutet och levererar passningar till kompisarna i parti och minut.
- Jonathan Neander, forward som tog varje löpning hela turneringen och fick äran att göra mål ett flertal gånger och målgivande passningar. Trivs med polarna och bandyn. Ruskigt bra innebandy hela helgen.
- Magnus Söderqvist,  center, lagkapten och en otroligt härlig slitvarg som ser varje medspelare och skapar en otroligt bra laganda med mycket humor och glädje.  Grymt bra spel hela turneringen igenom.
- Daniel Hernandez,  center, forward,  back om vartannat. Överallt på plan. Levererar passningar som sitter perfekt på bladet. Osjälvisk och en otrolig slitvarg. En målgörare av rang och la den sista avgörande straffen utan nerver.  "Strecket" som snurrade på motståndarna
- Robin Berglund, forward som kan snurra upp motståndarna upp i läktarna.  Slet hela turneringen igenom och som var klok nog att avstå en match för att satsa krutet på sista matchen. En lagspelare av rang.
-Charlie Edman, back som anslöt till andra matchen. En rakt igenom kanonprestation. Läser spelet på ett mycket bra sätt.
Markus Salander, forward. En kille som har en överväxel som tas fram vid behov.  Hans underbara leende på plan ger positiv energi.
-  Ludvig Neander,  forward. Tar fram sitt gamla jag och får en kraft och energi som formligen exploderar så att han flyger fram med sitt karakteristiska paddeltag.
- Rasmus Andersson, forward,  back. Han växte undan för undan under turneringen. Gav allt och lite till.
- Mattias Karkulahti,  back som spelade tre matcher och tyvärr upptagen de sista slutspelsmatcherna.  Han gav allt och lite till under matcherna.
- Morgan Ahlberg,  back och forward. Killen som gör ett mål på tre sekunder. Snacka om att ligga före. Fick spela både uppe och nere och gör det på ett utomordentligt bra sätt.  Kvicka och snabba fötter.
- Ronny Hägg, materialare,  bokare av rum, hålla koll på prylar, taxichaufför,  roddare och allt i allo. Killen som levererar under cupen. Full koll och ordning på allt. Ovärderlig.
- Marcus Andersson; lagledare under cupen. Gav sitt stöd till killarna på bänken.
- Esa Karvonen.  Tränare. Kan sitta på bänken och hålla tyst och låta killarna sköta sitt. Kommer in när det behövs och ger värdefull coachning. Får fram positiv energi ur killarna.
- Roland Fränzel. Sportchef/ledare som var med första dagen. Cool och lugn som har ett öga för sporten och killarna.
Nu ser vi fram emot nästa cup, Sverigespelen i Köping nästa helg med resten av gänget som av olika anledningar var upptagna. Detta blir en otroligt spännande säsong.