Dam Allsvenskan

Nu är jag...
2018-02-20 16:33
Hanna gör mål på straff. Foto Per Wiklund
... så j-a trött på hedersamma uddamålsförluster. I helgens match mot serietvåan Pixbo är vi så värda att få ut något mer av allt slit och de bra saker vi gör.

Vi förlorar matchen med 3-2 efter periodsiffrorna 0-1, 3-0, 0-1. Vi är med i hela matchen och trycker på för kvittering ända in i kaklet, men får alltså vända hemåt utan belöning. Skottstatistiken är också jämn i alla perioder, totalt 23-24.
Inledningsvis håller vi jämna steg och sätter försvaret bra samtidigt som vi skapar en del chanser. Vi tar ledningen på straff i slutskedet av första perioden när Hanna Berg får chansen att göra sitt premiärmål i SSL. Hon sätter straffen säkert (se den här).

I andra perioden har Pixbo en bra period och mer eller mindre full utdelning när de går till 3-1 ledning på de första 9 minuterna. Vi repar dock nytt mod och fortsätter spela inspirerat men utan att komma närmare i protokollet.

I tredje perioden ligger vi på för reducering och skapar flera lägen och till slut kommer 3-2 målet genom Johanna Kauppinen som lägger in den på bortre stolpen efter Hannas fina raid och passning. Pixbo lyckas dock hålla rent fram till slutsignal och vi kommer inte ifatt.

En stor eloge till hela laget som arbetar hårt i sextio minuter och pressar ett av Sveriges bästa lag hårt, men som sagt, jag är j-igt trött på hedersamma förluster, speciellt med uddamålet. Jag är dock övertygad om att vi kommer att kapa ett antal poäng framöver, för nu är det slut på den här typen av förluster!

Kommande matcher
Spelade matcher