Dam Allsvenskan

Matchstart:lör 29 januari, 14:00
Plats:Maserhallen
Serie:Damer Allsvenskan Östra   Tabell >>
Vinst borta mot Borlänge!
2022-01-30 14:00
Foto spelare 📸 : Roland Osbeck, Sportphoto.wiki

Damerna satte sig på lördagsmorgonen i bussen för att återigen ta sig till Dalarna, men denna gång stod Borlänge för motståndet. En bortamatch som innebar 3p efter en vinst med 9-0. Tyvärr sändes inte matchen, men tror att skottstatistiken kan sammanfatta matchen ganska bra. Damerna vinner den med 44-6, och dessutom en hel del skott i täck. Med andra ord, Borlänge valde att backa hem ganska rejält och gå på kontringar. Detta gav Telges damer en hel del bollinnehav och många försök till att luckra upp Borlänges tajta försvar.

Vi passar även på att ta en titt på topp 10 i interna poängligan så här långt, Tess Gustafsson har dragit ifrån på hela 54p med lika många mål som assister. Bakom henne på andra plats följer Felicia upp på 29p, samt Helena på 25p.  Annars är det en bra bredd på poängspelare i laget generellt där alla formationer är med och presterar poäng.

För information är så är det nu klart att matchen mot Storvreta IBK kommer spelas i Västergård Arena tisdag den 8/2 kl.: 19.00. Vilket även blir damernas nästa match, välkomna!

Spelade matcher
Sön 14/4 14:00