Inför Farsta IBK - Telge IBS: Matchens profil
2016-10-28 15:27
Rooney Hägg, Materialförvaltare

Matchen mot Tumba GOIF slutade med delad poäng efter att vi legat under stora delar av matchen men lyckats gå ikapp på slutet. Tyvärr räckte det inte för att ta tre poäng och det är bara att ta nya tag i helgen. I helgen är det återigen bortamatch och denna gång är det Farsta IBK som står för motståndet i Farstahallen 29/10 kl 13:15. Det kommer säkerligen bli en tuff match på parkettgolvet och för att kolla läget inför matchen så bestämde vi oss för att prata lite med A-lagets materialförvaltare  Ronney Hägg

Namn: Ronney Hägg

Ålder: 49

Position: Materialförvaltare

Säsonger med A-laget: 4

Tjena Ronney! Det blev delad poäng förra helgen i Storvretens Sporthall mot Tumba GOIF efter en ganska grisig match med inte så mycket skönspel, vad tycker du om den matchen?

- Ja det var en grismatch inget snack om saken där vi vaknar lite försent för att kunna få med oss tre poäng. Tycker att vi borde skjutit mer och gjort det lite enklare. Sen borde vi se till att ibland kanske skjuta lite lösare och träffa mål istället det tror vi hade tjänat på.

Nu väntar ännu en bortamatch mot Farsta IBK som vi förra året vann en match mot och förlorade en match i sudden death, tankar inför den matchen?

- Farsta är inte dåliga och har en bra fördel med sitt parkettgolv i Farstahallen. Bittert minne där från förra året då vi ledde men släppte in ett riktigt skitmål i sista sekunderna för att sedan förlora i sudden death. Så det finns revansch att utkräva från den matchen.

Någon du tycker imponerat så här långt under säsongsinledningen lite extra och som du vill lyfta fram inför Farsta matchen?

- Tycker att #8 Marcus Lundberg varit riktigt bra. Han var bra redan förra året men känns som han tagit ytterligare ett steg till i år. #19 Sebastian Högback har också utvecklats mycket och sett bra ut under säsongsinledningen.

Du var med som matrialförvaltare under tiden då vi spelade i Wasahallen och var med under flytten till nya Västergård Arena. Vad tycker du om våran nya hall och har det förbättrat dina förutsättningar som materialförvaltare?

- Det är en kanonhall. Det finns bra med tvättmaskiner och liknande som gör det mycket lättare för en att sköta om grejerna runt laget. Bra utrymmen också med ordentligt materialrum och tvättstuga och liknande. Det enda som saknas är egentligen ett eget omklädningsrum för herrlaget.

Vem i laget är slarvigast och den som man ständigt får plocka grejer efter?

- Tidigare år har det varit #9 David Larsen han glömmer ständigt grejer och strör grejer runt sig. Men det har börjat bli lite ordning på han så om några år har jag kanske lyckats få ordning på han. i år så har våran nya målvakt #50 Philip Gustafsson seglar upp som en konkurrent till David då han också glömmer grejer lite här och var.

Vi har frågat alla spelarna om sina starka respektive svaga sidor men jag tänkte att du istället kunde svara på om du haft någon egen idrottskarriär och hur det kom sig att du blev materialförvaltare i A-laget?

- Har spelat en del innebandy men då mest på skoj. Vi var några klasskompisar som började spela innebandy på korpennivå på tiden innan målvakterna uppfunnits inom innebandyn och på den tiden var man högerforward. Har även spelat hockey i yngre dagar men det var bra längesen nu. Jag blev materialförvaltare i Telges 96-lag och följde dem upp i åldrarna och upp i junioråldern och sedan gick jag över till A-laget när de blev äldre.

Då återstår endast frågan som #99 Jakob Leek skickade vidare från förra veckan till dig. Tror han har lite förhandsinformation är om din motvilja till att bära visa specifika kläder så  det han undrar är att om du blev bjuden på ett bröllop vad skulle då välja att motsträvigt ta på dig en kostym eller hellre gå naken? Att inte gå är inte ett alternativ

- Det är hårfint. Sist jag var på ett bröllop så var det ett krav på en sån där pingvinmundering men valde då att hyra en full officersuniform vilket också var godkänt. Men i valet mellan att gå naken eller kostym så får det ändå bli kostymen för man kan ju inte gå näck det går inte.

Då tackar vi Ronney för den här pratstunden och hoppas få se så många som möjligt på plats i Farstahallen imorgon Lördag 29/10 kl 13:15 för att se herrlaget försöka ta tre poäng mot Farsta IBK!