Telge IBS - Hovslätts IK

Matchstart:lör 12 januari, 13:30
Plats:Västergård Arena A
Serie:Herrar Div 1 Mellersta Svealand   Tabell >>
Staffan om förra helgens match mot Hovslätts IK och nästa match
2019-01-17 17:17

I lördags match mot ett duktigt Hovslätts som jag själv tippade i topp inför säsongen.

Vi kommer igång fint i matchen då härförare Kim registreras för 2 av målen,från läktaren sett var även det tredje hans via styrning!

Karkulahti hittar en öppning i Hovslätts försvar och når Kim framför målet via skott/passning,ett läge som Kim kyligt förvaltar.

2-0 är ett liknande mål,Mackan lastar från egen planhalva och bollen styrs i mål (Kim?)

3-0 görs också av just Kim på ass från Tommy!

Hovslätts saknar absolut inte chanser utan radar upp fina diagonalbollar som gång på gång ställer gubbe "ren" på bortre.

Med lite flyt och vass PG i nät så kommer vi undan med 3-0 I paus.

I andra kommer Hovslätts ut med ett helt annat bolltempo och sårar vårat försvar gång på gång .

De lyckas också hänga 2 under periodens första halva. Kändes skönt att komma ur den i ledning!

Tredje perioden inleder vi med en onödig rensning med klubba i huvudhöjd i en situation där vi har full koll på situationen. Hovslätts skickar fram sin mest rutinerade lirare,men han lyckas inte överlista PG och vi lyckas även freda oss i boxplay. Bra energi till laget känns det då som.

Lagen följs åt via 3-3,4-3,4-4.

Tycker dock att vi mer och mer pumpar på och känslan är att vi ska måla ner Hovslätts till slut.

När Filip då gör 5-4 efter 17.03 så känns det som att känslan ska besannas.

Från läktaren så hoppas man ju då att vi ska fortsätta med bollinnehav och äga matchsituationen som vi då gjort i tredje.

Tycker att vi gör det men hade hoppats på mer kärlek till de tre poäng som de 5-4 Som ju ger 3 sköna poäng. Istället så går vi för 6-4 Och utmanar på mitt plan osv....med 5 rutinerade Kim på plan sista 3 så blir det ovillkorligen 3 sköna pinnar i en sån här match.

Nu hoppas och tror jag att Kims närvaro bringar den rutin och att de yngre ser och lär av detta.

Då börjar resan uppåt i tabellen,men absolut inte innan.

Nu närmast på lördag väntar ännu en tuff match mot nykomlingarna Ledberg som ju gått ruggigt bra och just är en grym mix av grym rutin och ungdom!

De som är klokast vinner!

Lycka till nu boys!

Spelade matcher